Performer is a special project, being both an exhibition by the artist Oskar Dawicki and a story about him as a fictional character that combines different disciplines – art, film and literature. The title’s performer, Dawicki’s alter ego, appears here in a variety of incarnations – including in the company of his friends from the art world and alongside works from the Grażyna Kulczyk Collection – as he continually explores the boundaries between the work of art and reality.