What is going on with love? Does it still exist or is it a utopia? What keeps a couple together and where does our longing lead us? Yes No Maybe sets off on a search for its traces and encounters two extremely different couples, one a first, the other a last love. One emerges unexpectedly via Internet; the other culminates, after many years, in a mutual dream in Portland, Oregon. The sociologist Eva Illouz and the author Sven Hillenkamp shrewdly decrypt the impossible nature of love, a conclusion the two couples throw to the winds.