Is a family with a disabled child a disabled family? Genitori is a documentary film that takes the liberty of entering, imagining and understanding the real-life experiences of families with a disabled child. Day after day, they face up to their routine and discover again, in dialogue, the possibility of supporting and comprehending that daily existence. The issues which come to the fore – independence, sexuality, limits, feelings of guilt and the right to employment – are issues which every parent must address, sooner or later.