If Switzerland is sometimes seen as a heaven on earth, the question that follows is: do its inhabitants believe in heaven? Agnostics, atheists and believers all feel the need for a narrative when facing death. Fragments du paradis offers a voice to these people in their twilight years, who tell us about how they see that paradoxical place, the afterlife.