In the summer of 1986, dozens of alpinists from all over the world met to climb the K2, the second highest summit on earth. But this climbing season ended in tragedy, leaving thirteen alpinists dead. Almost 30 years later, director Eliza Kubarska, along with the children of acclaimed alpinists who lost their lives on K2, set out on an expedition to the Himalayan mountains to face their parents’ fatal destiny. There, they try to understand the hidden motivation of those climbers, their fascination with danger and the risk that took their lives.