During a family meal, Cedric, 32, learns that his sister is expecting a baby. While the news is met with sincere excitement by the whole family, for Cedric -- who still lives with his parents – it resonates strangely, mixed with a certain resentment. Cedric, whose simple dream – a trip to Austria – is subject to discussion, will turn his resentment into anger and then fury. During the family celebration, he will try to establish, in front of everyone, the prejudice that he says he is the victim of. Between denial and paranoia, revolt and false pretences, how far is a family willing to go to keep its equilibrium? When must it start to suppress the right to be different?