In Casteljaloux, a village in southwest France, between friendship, drunkenness and the gift of the gab, men are kings of the world. But when Jeannot gets out of jail, he has only one idea in mind: to win back Chantal, the love of his life, who has moved in with the village butcher while Jeannot was behind bars. Greek tragedy then begins to resemble a western.