The Great Northern War is over, and Vice Admiral Tordenskiold, star of the victorious Danish-Norwegian fleet, has no clue what to do with his life. His valet, Kold, persuades him to go on a vacation arguing that now is the time to marry and settle down. The trip turns into a fun and freewheeling road movie through Denmark. Women swoon at the sight of the attractive young man. He is a 1720s version of a modern day rock star. Gradually, clouds start to darken, and in Hannover, the increasingly alarmed Tordenskiold is forced into a suspicious duel by former Swedish archenemies seemingly bent on revenge.