Taking place in May 1945 only a few days after the end of the war, the film tells the story of how a group of German prisoners of war were brought to Denmark and forced to disarm the two million land mines that had been scattered along the West Coast by the German occupying forces. In charge of the enfeebled young men performing the dangerous task is Sergeant Carl Leopold Rasmussen. Like so many of his fellow Danes, he has a deep hatred for the Germans after having suffered five years of hardships during the occupation. He lets his rage rain down on the prisoners, until one day a tragic incident makes him change his view of the enemy even if it may be too late.