A 40-year old actress (single and strong, yet lonely), her sister (an emotionally unstable schoolteacher whose married-with-kids life appears more orderly) and their domineering father, who gradually loses control over his family due to his wife's sudden illness and his own health troubles; these are the three individuals at the heart of this film, a touching story about the strength of family ties in a situation of imminent danger.