Sam, an indepedent journalist, takes advantage of his Muslim culture to infiltrate the Islamic fundamentalist networks operating in the Parisian high-rise suburbs. He gets close to a group of four young people who have been given the mission to create a jihadist cell and to spread chaos throughout Paris.