A hot-tempered small-time criminal named Hotte is unexpectedly given custody of his two teenage children and decides to move in with them. For the child benefit payments he'll get from the government. Benno, his parole officer, does his best to sabotage Hotte's plans – even if it means resorting to illegal methods...