Against the backdrop of the constant changes in the world power structure, I Want to See the Manager traces the connections between economic rise and fall through seven paradigmatic cases: India, Bolivia, China, United States, Italy, Thailand and Venezuela. The film compares these local experiences and puts them into the context of a global economy trying to analize the concepts of growth and decadence.