Cinzento e Negro tells the story of David, who steals a lot of money from an old man and escapes to the Azores, where he begins a new life and falls in love with a lonesome local woman named Marina. But no crime goes without punishment, and the couple will soon be chased by a former colleague of David’s, Maria, and a policeman, Lucas (Filipe Duarte), who wish to recover the stolen money and keep it for themselves.