The story plunges the viewer into May 1940: as France is falling apart, millions of people rush out onto the roads, terrified because of the advance of the German Army. Among them is a German who had previously fled Nazism – he goes out in search of his little boy, who has been taken away by a village schoolteacher to whom he had been entrusted.