Ninety-two-year-old Madeleine has decided to set the date and the conditions for her demise. By announcing this to her children and grandchildren, she wants to prepare them as gently as possible for her future absence. But for them, it is a shock, and conflicts ignite. Madeleine's daughter Diane respects her mother's decision and can hence share the humor and complicity of Madeleine's final moments.