Chronicling events that unfolded over 93 days in 2013 and 2014, Winter on Fire witnesses the formation of a new civil rights movement in Ukraine. What started as peaceful student demonstrations supporting European integration morphed into a full-fledged violent revolution calling for the resignation of the nation’s president. The film captures the remarkable mobilization of nearly a million citizens from across the country protesting the corrupt political regime that utilized extreme force against its own people to suppress their demands and freedom of expression.