Milano 2015 is an anthology film that probes the soul of this city in a year when the eyes of the world are upon Italy. A fresco that depicts Milan from its entrails to its skyline, it's a stirring narrative blending echoes from the past and the brisk pace of life in the present, a tale that links seemingly unrelated worlds. From the shelters to the country's tallest skyscraper; from shuttered theaters to the inimitable La Scala; from the city seen by the next generation to the singular perspective of a monastery, six directors, with their own distinct sensibilities, walked the streets, studied faces, overheard conversations and put it all on film, to interpret this rich and varied urban civilization.