The accidental discovery of a long lost letter drives Clarence to travel from the snowy mountains of Spain to Africa, to visit the land where his father Jacobo and uncle Kilian spent most of their youth, the island of Fernando Poo. In the heart of a land as lush and seductive as dangerous, Clarence unearths the secret of a forbidden love story framed within turbulent historical circumstances whose consequences will have repercussions in her present-day life.