Sophie, an examining magistrate, questions Juliette with regards to a case involving her lover, whom Juliette is suspected of defrauding. During her investigation, Sophie realizes that Juliette is the biological mother of the child Sophie has adopted. Instead of handing the investigation over to someone else, which she should do, Sophie hounds Juliette even more. Olivier, Sophie's husband, disapproves of her attitude and gets in touch with Juliette without revealing his true identity. As their relationship develops, Juliette discovers who Olivier really is, but can't understand what he's after and why he can't tell her the truth.