Arnaud Khayadjanian starts a trek in Turkey, on the land of his forefathers who survived the Armenian Genocide. Starting from a painting, from encounters and from accounts by his relatives, he goes on exploring the little known issue of the Righteous, all these anonymous people who saved lives in 1915.