It is 2012, and the financial crisis is at its peak. In Jerez, Andalucia, Rocio is a single mother, living in a flat with her eight-year old son Adrian. She owes eight months rent, and has been receiving unemployment compensation for three and a half years. She has no family, for reasons not given. The opening scene is an interview in which she applies for financial aid, and is granted it: but the aid will not arrive for between six months and a year. The conditions are ripe for the perfect storm.