Deployed on mission in Helmand, Afghanistan, 25-year old Thomas steps on a landmine and loses both his legs. At the local rehabilitation center he meets Sofie, an ascending ballerina from the Royal Danish Ballet who is helping a relative regain strength after a long-term sickness. Thomas desperately wants to get back into the field and feels a growing impatience as he fails to progress as fast as he would like. When Sofie offers to help him with a more intense rehabilitation plan, he accepts. Despite their differences they develop a special bond and a mutual affection.