Behind the closed doors of a fortress palace overlooking a mountain, the democratically elected president is surrounded by his close advisers. He is getting ready for an evening in honour of the 200th anniversary of the country’s independence, to be attended by foreign dignitaries and heads of state. But in the city a popular uprising is spreading. Moloch Tropical describes the last weird and absurd twenty-four hours of a leader’s power before his fall.