Because of his failing health, Monsieur Henri can no longer live alone in his Parisian apartment. Particuliarly grouchy, he nevertheless ends up accepting his son's proposal that he rent out a room in the apartment to a student. Far from succumbing to the young woman's charms, Henri makes use of her to create genuine chaos in his family...