At Quartier TV, Mathieu creates movies with the young people living in the Mines projects. Among them, Leïla would like to take things up to the next level with Mathieu… Nadia and Farid carry out bold investigative reporting and shatter the clichés about life in the tower block suburbs… Lastly, Romuald, creates a socially aware television program with Souleymane, who dreams of becoming a star... There are those who love their hood, those who want to change their lives, and those who want to change the world. But community life can be hard work and it won't be long before this joyful gang breaks apart.