Iqbal is a charming, imaginative and fun boy, which according to his father is not enough if you want to make it in life. But when Iqbal, his friend Sille, and his little brother Tariq, create an potent mixture that blows up the school building, Iqbal's father is the least of his worries. Two criminals are eager to get a hold of the bomb recipe and use it to level the beloved amusement park in Copenhagen Tivoli, to the ground and build a huge multi storey car park instead. When Tariq can not remember the exact recipe, the criminals kidnap the cute little brother Dindua. The hunt has started to free Dindua and save Tivoli - and this requires cooperation, courage and not least lots of imagination.