Milly and Jess have been inseparable since childhood. They have shared secrets, clothes and even men. But now the two women could not be more different: Milly is a successful career woman with a charming husband and two beautiful children. Jess has chosen a more unconventional lifestyle. She lives with her boyfriend on a houseboat, and dedicates her time to a community garden project. Her wish for children has, as yet, been left unfulfilled. However, two sudden events change the two women‘s lives forever. At the same time as Jess finally gets pregnant, Milly discovers she has breast cancer. While one is preparing for motherhood, the other must learn to live with her illness. This emotional drama from the director of Twilight, Catherine Hardwicke, is a wonderful ode to friendship.