Dorothea travels to a country on the verge of civil war to organize an aid campaign. While there, she discovers that the luxury of her decadent lifestyle, designer clothes and cocktails, stands in stark and cynical contrast to the needs of the poor. Seized by the spirit of adventure, she tumbles head-on into an affair with the 24-year-younger Alec, who appears to be nothing more than a handsome Arab drifter. Two bodies and two worlds collide. Her new muse and the uncontrollable events of war turn her previously biased view of reality on its head. Who is actually helping whom? Driven by her passion, Dorothea slowly begins to lose control. Not only does she put her charitable project at risk, but also her life.