Hong Kong, 1966. In his small hotel room, Chow Mo Wan, who lost his inspiration, is trying to finish his science-fiction novel which story takes place in 2046. While writing, Chow remembers the women who went through his lonely life. Passionate, intellectual or romantic, each of them left a deep impression in his memory and cherishes his imagination.