Three brothers, three chapters. Marc, who is younger than Christophe, admires him and Olivier, the youngest of the family hates authority. Through those three portraits the story of revenge begins to take shape, a slight revenge at the beginning which takes tragic proportions, and oblige each of them to position themselves for ever.