One evening, Amra, a young Algerian living in France, accidentally runs over a pedestrian. The victim hovers between life and death. Riddled with guilt and the certainty that she will lose her French identity papers, Amra is miraculously proved innocent by Angélique, a beautiful redhead who is as open and without any hang-ups as Amra is unsociable and introverted. The two young women become friends, but Angélique's attitude becomes increasingly strange, indeed, even troubling...