Lulled by the tale of an old and erudite man, children of today find themselves transported back to the Middle Ages. The boys are kings, monks, and knights. The girls are conquerors, academics, and heroines who stand up to the boys, in an unknown Middle Ages, which constantly emancipate the girls, before the period slips into decadence.