Michel Peneud is going to die. Just like you and me and his mother, except that his mother has been told she is going to die by her doctor. So she has decided to live. And for Michel’s mother, living means feeding her cats, drinking sparkling wine like it’s champagne, and loving Michel. But Michel sometimes finds her love a bit cumbersome. To the extent that he suddenly seems to develop symptoms very similar to those of his mother. What if Michel also has breast cancer? All by himself, Michel is a pretty picture of neuroses: hypochondria, hysteria, phobias, obsession.