Sam and Stephane are two friends and associates working together in their workshop designing hand-crafted high-quality skis. To promote their skis, their business being put in jeopardy by the competition from the larger brands, they take a crazy gamble and decide to qualify Sam for the Winter Games in cross-country skiing under the flag of his father's country, Algeria.