Inspired by an incredible true story "Carte Blanche" is a ilmeel-good movie about a high school history teacher who – fearing he might lose his job and dignity - decides to hide the fact that he’s losing his sight. Kacper, a beloved history teacher, begins to lose his sight. The medical diagnosis leaves little hope; due to a genetic disorder, chances are high that he’s facing permanent blindness. Initially heartbroken, he attempts to hide his health problems from his bosses. His only desire is to keep his dream job and to help his students prepare to the final exams. The only person knowing about Kacper's problem is his best friend Wiktor. Fighting his dreary fate, Kacper becomes very close with his co-worker Ewa, and at the same time he tries to help a rebel student Klara, who hides a secret of her own. What makes this story so universal and appealing is that it’s not merely about this particular’s man struggle with a disease. It’s about every man whose world begins to fall apart and who is faced with a choice to make: to fight or to give in and remain defeated. How much strength does one need to come from their knees and keep on going? Are we capable of writing our life over again, from scratch?