Mother’s Wish is a documentary film, that gathers together ten stories seen and told by women from different parts of the world. The stories are connected by the theme of motherhood. Told together, the women’s narratives form an intense film of motherhood and love: the moment after first childbirth, the pride of being able to offer your children an education and the bright moments of everyday life. But the stories also show the effects of tragic events, such as mother’s worry when her child falls sick or is being mistreated. Above all the stories speak of survival: These women have struggled through life against all odds. They give the viewer hope of a better tomorrow.