Family gatherings are a constant source of information, especially if there is a wedding in sight. It is a great opportunity to observe the subtle clashes between different personalities, and to finally treat the skeletons from the closet as guests at the table while the cameras are rolling. Life Is a Trumpet has a loose jazz musician as the groom, a butcher as his father, and two families of different backgrounds whose members are not as different as one might expect.