A cryptic message from the past sends James Bond on a rogue mission to Mexico City and eventually Rome, where he meets Lucia Sciarra, the beautiful and forbidden widow of an infamous criminal. Bond infiltrates a secret meeting and uncovers the existence of the sinister organisation known as Spectre. Meanwhile back in London, the new head of the Centre for National Security, questions Bond’s actions and challenges the relevance of MI6, led by M. Bond covertly enlists Moneypenny and Q to help him seek out Madeleine Swann, the daughter of his old nemesis Mr White, who may hold the clue to untangling the web of SPECTRE. As Bond ventures towards the heart of Spectre, he learns of a chilling connection between himself and the enemy he seeks.