Trying to find 'luck', after many years working abroad Lucian and Andra - husband and wife take shelter in а remote cottage hidden somewhere in the Apuseni Mountains. All is seemingly well until they realize everything that happens on the mountain, including their life, is controlled by Zoli, an outlaw involved in illegal deforestation. The family and their guest house named Orizont will soon get caught up in the conflict between the lawmen and the illegal logging mafia. Orizont is based on the classical Romanian novella "The Mill Of Good Luck" (Moara cu noroc) by Ioan Slavici.