Davide, 36, grew up in the province wants to earn the esteem of the president of the company where he works and get a higher salary. Finally his chance seems to come: he discovers a revolutionary patent. Marcello is a clever trickster who drives his victims into believing he can realize their dreams. The meeting with Marcello twists the quiet life of Davide, but at some point the odd couple, between quarrels and complicity, will live unpredictable adventures...