La adopción is the story of an adoption. A Spanish couple travel to a country in Eastern Europe to adopt a child. However, things do not work out as they had expected. Finding themselves faced with growing hostility, their own latent conflicts come to the fore. The dream they came with threatens to turn into a nightmare.