Three characters in three different ages are united by a dream of freedom and a small masterpiece of literature. A journey through the mysterious and timeless aspirations, sufferings and ‘Reveries’ of a poet, of a young student and a child lost in the woods. Jean Jacques Renou is a writer living in 1876 in a small and dingy basement. Poor and old, he begins to write ‘Reveries of a Solitary Walker’: a kind of Bildungsroman, and at the same time a ‘fantastic recipe’. At the same time, Theo is a young philosophy student. Since childhood he feels trapped between an oppressive family and his quirky passion for unfinished books. Recently, he started to read the unfinished book of a certain Renou. Totally captivated by the novel, he comes to the unexpected conclusion that he must realize the ‘Reverie No. 23’: the ultimate “recipe” written by the poet that leads him to an extraordinary place known as ‘Vacuitas’. Finally, a child lost in a timeless forest is the main character of the book that Renou is writing and that Theo is reading with such fascination...