As every year, Sinterklaas is coming with his boat from Spain to give presents to the children. Because Sinterklaas' faithful horse gets seasick, groomsman Ramon takes the horse via land to meet up with Sinterklaas in the port of Antwerp. While making this journey, Ramon and the horse are kidnapped by the evil Tikkelotje. She wants to use Ramon's undeniable singing talent to revive her dying theatre business. Sinterklaas and all his associates must now go to great lengths to try and rescue Ramon and the horse.