Vital, 40 years old, works as a foreman in a textile factory. He has been chosen as a "guinea pig" by Alix, 27 years old, who came to do an ergonomic study in her father's firm, anonymously. The daughter of the boss soon falls in love with this secret and reserved worker, who, step by step, gets closer to her and starts to dream of another life. It is the beginning of a chaotic affair where the social divide is both a gap and an indestructible attraction...