An African mask, lost in some western collection, is returned to its native Mali, while its keeper becomes over time a kind of ferryman from one world to another and from western to African civilization. Constructed as an ethnological road movie, the film progresses with each step taken deeper into the African bush, into a zone where magic and reality take turns providing the answers.