The V8 team we already got to know and love in their first film is back! After their glorious win against the Baracudas, the V8 team got closer to a place at the legendary “Castle”, where kids are taught in racing. However, Robin's father Rasmus V. Eight is hard on their heels. He still wants to gain control over his son and, moreover, to ban the secret racings. Meanwhile, the V8 team has to deal with a new competitor, the crazy Nitros, who kidnap Robin and force him to drive against his own team. Can V8 win without Robin against the Nitros and will Rasmus V. Eight stop the racings?