The spotlight is on Nolan Sharpless, a no-nonsense investigator facing his toughest assignment. How can he solve a murder when the victim is a walking myth? His reputation on the line, Nolan soon finds his career trampled underfoot in the rush of suspects eager to manipulate the Birdseye legend for their own gain. With the deck stacked against him, Nolan plays his last card. He unofficially deputizes his teenage son Ben to work alongside him.