The 11-year-old Felix has shrunk the hated school principal, Dr. Schmitt-Goessenwein, to a height of six inches. Together with his friend Ella, Felix has to get her back to her normal size, while his rival, Mario, tries to stop him. Otto Waalkes plays the ghost of the school’s founder.