April, 1956. Last days of Spanish dominance over Morocco. Santiago, a young lawyer and adopted son of a distinguished pro-Franco politician, arrives in Tetouan, capital of the Protectorate. His mission is to find a family that might be his own. Weeks before, he had received an anonymous note and a picture. His first steps seem to close the case: a few pieces of information about the family, the burned house where they died and three graves. These discoveries and other signs torment him. A singular man called ‘the German’ will help him, trick him and mix him up in a thrilling scheme taking place in the suffocating streets of Tétouan.